maandag 22 april 2013

Addendum bibendum


Sylvia Witteman bewijst het (ik heb altijd gelijk maar heb liever dat anderen het me geven)! Bij het vraagstuk of het lied voor de koning van Ewbank et al. als vermeende ‘niet hoge cultuur’ is verworpen door ‘de culturele elite’, werpt ze argumenten in de strijd die koffiegetint zijn.
De voorbereidende schermutselingen verliepen zo:

Sylvia Witteman ‏@sylviawitteman
Nou schelden ze me ook al uit voor 'culturele elite'! En ik heb 'oorlog en vrede' nooit uitgelezen! En ik heb nota bene een tuinkabouter!
(…)
Tallina van den Hoed ‏@titatallina 11h
@sylviawitteman Elite, dat is toch een geuzennaam?
GJ Groothedde ‏@eetschrijver 11h
@titatallina @sylviawitteman Ik dacht altijd dat Elite een merk strijkbout was.
Tallina van den Hoed ‏@titatallina 11h
@eetschrijver @sylviawitteman Elite, dat was toch een modellenbureau?
Sylvia Witteman ‏@sylviawitteman 11h
@eetschrijver nee, koffiefilters, toch?
(…)
GJ Groothedde ‏@eetschrijver 11h
@sylviawitteman Verdomd ja. Het zal komen doordat mijn oma die altijd uitwaste en hergebruikte. Ik vroeg me als kind af of ze ze ook streek.
Touareg ‏@Touaregtweet 10h
@eetschrijver @sylviawitteman Melita.
Touareg ‏@Touaregtweet 10h
@eetschrijver @sylviawitteman Melitta zelfs, met dubbel t


Toen kwam de tweede fase:

Sylvia Witteman ‏@sylviawitteman
Ik heb wel een Nespresso-apparaat. Met melkschuimertje. Is dat het? Heeft dát me verraden???? #cultureleelite
Rob Hoogland ‏@RHoogland 11h
@sylviawitteman Oei. Kan ik nu nog wel met jou blijven omgaan? #cultureleelite
Sylvia Witteman ‏@sylviawitteman 11h
@RHoogland als je maar geen Senseo hebt. Zeg me dat het niet zo is.
Rob Hoogland ‏@RHoogland 11h
@sylviawitteman Ik heb zo'n Nespresso-apparaat. Met melkschuimer.
Sylvia Witteman ‏@sylviawitteman 11h
@RHoogland *pffffiewwww* een pak van mijn hart. Behoor jij eigenlijk tot de culturele elite? Eerlijk zeggen.
Rob Hoogland ‏@RHoogland 11h
@sylviawitteman Ik lees wel eens een boek. Dat moet ik toegeven.


Welnu, latinisten en overige rijpere lezers, klinkt dit wel of klinkt dit niet? De uitkomst is hoe dan ook: distinctie.
Q.e.d. (quizzen en dimmen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten